Wie is onze God?

Vanmorgen hebben we een preek gehoord die ons tot actie oproept. De vragen 'Wie is onze God?' en 'Waarom dienen wij Hem' kwamen voorbij. Het is goed om na te denken en te verwoorden waarom wij vanmorgen samen zijn gekomen om deze God alle eer te geven. Los van de gewoonte, bewust worden van het voorrecht dat we onze God kennen in hoe goed, groot en machtig Hij is.

Be still and know that I am God

Wat het betekent stil te zijn en te weten dat Hij God is. In de afgelopen periode na de Paasdagen zijn we als gemeente daar sterk bij bepaald in het onderwijs. Zaterdag in de dankdienst voor het leven van een geliefd gemeentelid. En ook zondag toen we een geweldige doopdienst hadden in de gemeente en waarin Bas Stuij sprak.

Muren, deuren en ramen, samen vormen zij een huis

Afgelopen zondag was het Palmzondag (de zondag precies één week voor Pasen). Het markeert de start van de Stille Week als moment dat vreugde (hosanna) en lijden (passie) samenkomen. We stonden daarbij stil. Verder ook bij de bevestiging en inzegening van twee nieuwe Oudsten, een kostbaar moment.

Betrouwbaarheid in praktijk

Ongeveer een jaar geleden werden we als gemeente bepaald bij het thema betrouwbaarheid. Dit thema kwam zondag in de dienst opnieuw naar voren.

God heeft alles op Zijn tijd mooi gemaakt, naar Prediker 3:11

Leven in relatie met Hem. Het is misschien wel de belangrijkste keus die je kunt maken: bewust tijd apart zetten voor God. Hoe doe je dat in de praktijk? Daar ging het onderwijs in onze gemeente de afgelopen dagen over.

Samen bouwen in en aan gemeente

Afgelopen tijd en zeker ook afgelopen weekend hebben we in de gemeente mogen bouwen. Niet per se aan fysieke dingen, maar vooral aan de gemeente, aan groepen, aan relaties. Dat is fijn en het biedt perspectief en een belangrijke basis om in een gemeente als de onze samen op te trekken.

Samen aan tafel

Deze zondag vieren we samen de maaltijd van de Heer. Een hoogtepunt wat al jaren bij ons elke eerste zondag van de maand centraal mag staan. God nodigt ons aan Zijn tafel. Wat een zegen!

Dankbaar en kwetsbaar terugblikken

Afgelopen zondag waren er feestelijke samenkomsten waarin het thema betrouwbaarheid naar elkaar ruimte kreeg. Over de afgelopen veertig jaar blijken we in onze gemeente gelukkig veel mooie herinneringen op te kunnen halen. Dat zien we terug op de ‘memory lane’ van foto’s die een volle wand van de kerkzaal in beslag neemt.

'Regels' in de gemeente

Sinds de oprichting is deze gemeente een vrije, lees onafhankelijke gemeente. Toch kennen ook wij 'regels'. Eigenlijk maken we onderling steeds vaker afspraken over dingen die we belangrijk vinden in onze gemeente en schrijven daar iets over op in beleid.
Naar het archief
1 2